söndag 31 januari 2010

Kärlek är för dom

Frukost, lunch och middag idag består av baguette och ost. Mellanmålen och måltidsdrycken är kaffe. Känslan är en blandning utav bräcklighet (såsom Annika Norlin uttalar det på perfekt dialekt) och lättja. Jag vill kramas men har ömma armveck efter kanyler och ömt hjärta efter drömkillen som varje fylla förvandlar vårt förhållande till en teaterpjäs som man inte vet om man ska skratta eller gråta åt. Det är så svårt med kärlek. Men han har aldrig sagt ett ont ord till mig och det högaktar jag honom för.

2 kommentarer:

  1. åh himmel så fint. förstår den känslan så väl. jag har ingenting med det att göra, men du, kanyler?

    ps egentligen skriver jag från youonlyliveonce.blogg.se. men det går bra att kolla in min blogspot också. den är bara inte lika fin förstår du

    SvaraRadera
  2. Kanyler är alldeles för destruktivt och dumt. Men man får prova om man hemskt gärna vill tycker jag. Bara så man vet vad man missar.

    Jag ska kika in båda två!

    SvaraRadera